Noskaidroti konkursa “Laukiem būt!” finālisti

Neraugoties uz Covid-19 ierobežojumiem, arī šogad konkurss “Laukiem būt!” notika. Šodien notikušajā pusfinālā noskaidroti tie jaunieši, kuri jau nākamnedēļ finālā sacentīsies par iespēju saņemt naudas balvas savu biznesa ideju īstenošanai. 

Konkursā, ko jau devīto gadu rīko Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs (LLKC), šoreiz bija pieteiktas 59 biznesa idejas šādās kategorijās – lauksaimniecība un pārstrāde, nelauksaimniecība – pakalpojumi, kā arī – ražošana. Finālā no katras kategorijas piedalīsies sešas biznesa idejas, portālu "Rekurzeme" informē SIA "Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs" Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ilze Rūtenberga-Bērziņa. 

Finālā, kas notiks 5. martā, iekļuvuši:
Lauksaimniecība un pārstrāde: Ingars Bumburs, Cidoniju audzēšana, pārstrāde; Kaspars Bērziņš, Ķiploki ar pievienoto vērtību; Gunta Žagare, Ķiploku pārstrāde; Gundega Ukstiņa, Ukstiņu pīnes; Elīna Kalniņa, BIO oga; Baiba Ūbele, Piemājas saimniecība “Raibās Čiepas”.

Nelauksaimniecība – pakalpojumi:  Jēkabs Maulvurfs, Metālapstrādes darbnīca; Renāte Bērante, Bērnu grāmata “Kur es biju, kad es nebiju”, Stāsti par MONTI; Sabīne Sniedzīte, Sāls istaba “Tavai veselībai”; Krista Arta Grodne, Meža atpūtas namiņi “Zīle” un “Paparde”; Augusts Vilemsons, EcoCross – videi draudzīgs motosports; Anita Hanzena, Ģimenei draudzīgs ogu dārzs SIA “Salaspils mellenes”.

Ražošana: Renāte Bērante, Fotogēniski svētku apģērbi mazām meitenēm; Zane Lindberga, Mazais novadnieks; Krista Alksne, Putlāču biokamīni; Kitija Granta, Krūze "Matild"; Gatis Lasmanis, Rotaļu dīvāns “Alexy”; Egija Kliesmete, Bērnu zīmola “CIBRIC” attīstība.

Konkursā iesniegtos biznesa plānus šoreiz vērtēja tiešām daudzveidīgs žūrijas sastāvs – kopumā 24 cilvēki no Latvijas Lauksaimniecības universitātes, Jauno zemnieku kluba, LLKC, kā arī ilggadējie konkursa lieldraugi no ALTUM.

Olita Untāla, ALTUM Vidzemes reģiona vadītāja: “Konkurss ir kļuvis par noteiktas kvalitātes zīmolu, kurā startēt uzdrošinās ne visi jaunieši, kas piedalījušies mācībās. Tie, kas piedalās, ir tiešām mērķtiecīgi, ko apliecina fakts, ka daudzi no viņiem jau meklējuši un saņēmuši atbalstu arī Leader projektos un biznesa inkubatoros.”

Santa Pāvila, LLKC Ekonomikas nodaļas vadītāja: “Šogad jauniešu biznesa idejās izteikti dominēja ļoti praktiskas ieceres, kas orientētas uz reālām cilvēku ikdienas vajadzībām, ar uzsvaru tieši uz veselīgu un videi draudzīgi saražotu pārtiku. Nedaudz pārsteidza ķiploku projektu popularitāte, bet, kamēr vēl nespējam nodrošināt vietējo tirgu ar Latvijā audzētiem ķiplokiem un to pārstrādes produktiem, tā ir perspektīva nozare.”

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas

Uz rekurzeme.lv pilno versiju